Passa in?

Jaa, vart ska man börja? Alla jo alla! Snackar om att man "måste" passa in, även om man inte ser sig själv som det, utan man kankse ser en person ute på stan/bussen/tåget osv som ser lite annorlunda ut. Kankse är jätte smal eller jätte tjock, har en annan stil, du kankse tycker att personen har en konsig gångstil osv jag tänker inte sitta och ta upp en massa då får jag sitta här hela natten. Jaa, jag kollar också men jag tänker steget före så jag inte säger något dumt som kan såra personen. 
 
Därför att jag har med varit med om det om jag ska ta det som ett exempel, jag var jätte smal för några år sedan och då fick jag jätte konsiga blickar, vissa sa dumma saker som jag tog åt mig. Som till exempel ska du verkligen äta allt det där? Då var det ironi ifrån deras sida, och jag tog jätte lite mat men jag blev mätt på det, men jag fattade inte att det var ironi. Så jag käkade inte upp. Och jag tyckte att jag var tjock och alla sånna tankar. Men jag tänker inte att gå in på det. 
 
Med detta inlägget vill jag få ut att alla fungerar och reagerar olika, ingen är lik någon annan vi funkar på olika sätt. Tänk innan du säger något även om du inte menar att såra personen så kan du göra det i alla fall om det kommer ut på fel sätt. Tänk dig själv i deras sits, hur skulle du vilja bli behandlad? Och man behöver inte passa in, skaffa dig en egen stil, gör dig själv unik. Du är vacker på ditt egna sätt, 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0