Det där med Alla hjärtnasdag

Asså helt allvarligt talat så har jag inte fattat den dagen faktiskt. Det är ju en dag som man typ känner sig "tvingad" att köpa något till sin partner. För att visa uppskattning, eller hur, eller har jag fel?

Men asså behöver man verkligen en dag för det? Kan man inte uppskatta sin partner vilken dag som helst? Och varför måste man köpa något? Varför kan man inte ha en mysig hemmakväll?

Tänk på de som inte har någon partner, som inte har någon familj eller vänner. Hur tror ni de känner sig? Jag skulle gissa på misslyckde. Medans alla kärleksfulla par går ut och äter middag och köper dyra saker till varandra, så sitter den ensamma killen/tjejen hemma och har jätte tråkigt bara för att alla är så lyckliga denna dagen.

Jag själv tycker inte om alla hjärtansdag därför att jag tycker att man inte behöver en dag som säger att man måste uppskatta personerna i ditt liv och bla bla bla. Den dagen är bara bullshit för mig asså.

Visst jag har inte haft någon pojkvän men jag skulle inte vilja att min pojkvän skulle känna sig tvingad att köpa något till mig, bara för att det är alla hjärtanasdag. Han kan la visa sin uppskattning på vilken annan dag som helst.

Seriöst varför behöver man en jävla dag för denna jävla bullshiten?! Seriöst blir mindfuckad på detta asså.




Detta gjorde jag på alla hjärtansdag förra året, en fotografering med tema missbruk och ilska.






Det var allt för mig sålänge, bye bye :*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0